de dag voor vertrek

21 september 2011 - Biezenmortel, Nederland

Gepakt en gezakt
Zo... dacht je alles goed geregeld te hebben, wordt dat alsnog in de war geschopt.... Op school nogal wat onverwachte gebeurtenissen, waardoor afstand nemen moeilijk is. Maar ook wat betreft de resi gaat het even mis.

Een andere deelnemer heeft per ongeluk met het inchecken mij plaats geruild. "Hoe kan dat dan?" vraag je je af. Dat kan dus als je als groepje boekt en dat is blijkbaar gebeurd. Dus proberen mijn eigen stoel weer terug te krijgen (tussen Hetty en Annelies in), maar deze blijkt ineens bezet te zijn. Balen..... Nu dus een rij erachter de stoel geboekt en hopelijk wil die andere persoon morgen ruilen. Je kunt je voorstellen dat ik "not-amused" was.

Verder liep alles wel voorspoedig. Koffer ingepakt. Omdat ik nogal wat boeken meenam, werd die te zwaar. Drinken thuislaten, een boek niet mee, schrijfmap eruit, drop in mijn handbagage en ik kom op een gewicht van 22,6 kg. Net binnen de limiet dus. En dan te bedenken dat mijn kleding nog niet de helft van de koffer inneemt. Met de terugreis neem ik in ieder geval de pennen, krijtjes, potloden etc. niet mee terug. Dat scheelt.

Mij handbagage ging gemakkelijk. Pyjama en ondergoed, drop, minilaptop, camera en Ipad.... ja, ik heb 2 devices bij me... Ietwat overdreven???? Verder mijn toilettas en nog wat kleine dingen. Ai... ook te veel. Dus maar wat eruit. 10,0 kg. pffff...

Zenuwen komen nu toch wel op. Twijfels of mijn Engels wel goed genoeg is. Komen we morgen wel op tijd? Geen files? Vergeet ik toch niet iets? Of is nu alles geregeld en ben ik morgen niet wakker genoeg en vergeet ik alsnog iets? (Ik ken mezelf... ben absoluut geen ochtendmens.) En hier thuis? Gaat alles goed met Quinten? Gaat Renate niet heel erg balen? Krijgt ze alles geregeld met de kinderen en de hondjes?

Verder gaat alles goed hoor, want ondanks alles heb ik er heel veel zin in.

1. Candide:
    21 september 2011
    Toi toi.toi .......ga lekker genieten van deze vast onvergetelijke ervaring.....
    Ik blijf je volgen!!
  2. Andre Wesel:
    21 september 2011
    Peter, vanuit Riel wens ik jouw een mooie reis toe en geniet van alles wat je mee gaat maken.
  3. thijmen schippers:
    22 september 2011
    veel succes en plezier daar in het warme Kenia.
    Thijmen en ik lezen je blog iedere keer.
    ook veel foto's maken van je avontuur

grtz
    jeannette en thijmen
  4. groep 7:
    22 september 2011
    Beste meneer Peter. Wij wensen u een hele fijne en mooie reis.
    En deel niet alle dropjes uit want wij vinden die ook lekker
  5. Dennis:
    22 september 2011
    Peter, geniet van de mooie reis en de alle mooie ervaringen!
  6. Gitte Jacobs:
    22 september 2011
    Succes Peter, het is een mooi initiatief.
    Het zal vast allemaal goed komen....
  7. Angela Horsten:
    Ha die Peter,

Ja afstand nemen is blijkbaar toch ook voor jou moeilijk. En ik kan mij voorstellen dat je ervan baalt dat je niet tussen twee leuke dames in zit. Heb je even niet zelf de controle over het inchecken en dan gaat het fout! Die boeken neem je mee om daar te laten neem ik aan? Want op jouw iPad staan zoveel boeken dat je ze echt niet uitgelezen krijgt hoor!
    Nou, de school is in goede handen bij jouw maatje Femke en ik wens jou vanuit de Reeshof heel veel plezier en een geweldige ervaring toe. Ik zal je goed volgen!
  8. Nina en Kaylee groep 7:
    22 september 2011
    hoi peter hoe is het daar.wij hebben gebmx vandaag.was echt gaaf.
  9. anouar&tommy gr7:
    22 september 2011
    Heey meneer peter hoe is daar hopelijk reageer je terug en maak veel foto's we willen het zien hoe het daar is is het lekker weer bevalt het je Groetjes Anouar&Tommy
  10. nikki&adrienne:
    hey mnr Peter,
    Heel veel succes in Afrika.
    En heel veel plezier.
    Groetjes Nikki en Adrienne.
    Van groep 7.
  11. Femke.hendriks:
    22 september 2011
    Volgens mij ben je nog aan het vliegen en hopelijk heb je een goed plaatje!
    Op school is de eerste dag goed verlopen zonder jou, dus laat het maar gewoon los. Gaat straks vanzelf als je daar al die prachtige kinderen ziet en de cultuur/natuur opsnuift!