Dag 12: weer thuis

3 oktober 2011 - Biezenmortel, Nederland

Na een erg lange dag (gisteren om 08.00 uur opgestaan) ben ik niet meer naar bed gegaan. Vannacht om 02.00 uur moesten we alles namelijk verzamelen om daarna snel wat te eten en in de bus te stappen naar het vliegveld. Zoals wel vaker gebeurt in Kenia, kwamen de Taxibusjes weer veel te laat. En toen in het hotel ook nog een koffer bleef staan, omdat er even een misverstand was, werd gevreesd dat het krap zou worden. Dat klopte, want ook bij de Ferry naar Mombasa moesten we nog wachten en gebeurde er precies voor ons nog een ongelukje. Van slapen in het busje kwam dus al weinig terecht.

Uiteindelijk kwamen we veel te laat op het vliegveld aan. gelukkig konden we nog wel in het gloednieuwe Kenya airlines-toestel naar Nairobi.

In Nairobi werden we al opgewacht door een steward die ons naar de vertrekhal bracht. Uiteindelijk bleek dat helemaal niet nodig, want het vliegtuig had een vertraging van ruim een uur. Dat vliegtuig bleek een heel oud toestel te zijn. Er mochten een flink aantal stoelen niet te kunnen worden gebruikt omdat deze kapot waren. De bediening voor radio en het geluid van de gezamenlijk tv werkte bij bijna niemand. Toen we uiteindelijk vertrokken waren, heb ik toch nog even wat slaap kunnen pakken. Verder nog wat goede gesprekken gehad met reisgenoten en vooral met Annelies.

Ongeveer een uur na de verwachte aankomsttijd kwamen we daadwerkelijk aan. En behalve de personen die ons van het vliegtuig af kwamen halen, stond daar ook een cameraploeg van Hello, goodbye, met Joris Linssen. Ik ben benieuwd of en wanneer dit uitgezonden wordt.

Uiteindelijk ben ik rond half 8 thuis. Weggaan is prima, ergens anders zijn ook, maar thuiskomen is dan toch ook wel erg lekker.

16 November is er nog een terugkomdag met de mensen van deze reis. Ik ben benieuwd naar wat deze reis met mij doet, gekeken naar het werk op onze school.

1. karien:
    hallo Peter,
    welkom terug in Nederland
    heb het hele verslag gelezen en weet dat het een indrukwekkende reis is geweest, waarin je niet alleen kennis kon doorgeven, maar ook veel bijzondere ervaringen mee terugbrengt.
    ik zie je weer op school.
    gr. Karien
  2. Bernard:
    3 oktober 2011
    Welkom thuis peter,geniet van de avond met vrouw en kinderen.Tot morgen
    Groetjes Bernard
  3. Gitte Jacobs:
    Welkom terug ,
    Ben ook benieuwd naar alle verhalen het zal vast een prachtige leerzame ervaring zijn geweest.
    En het is uiteraard altijd weer fijn bij het thuisfront te zijn...
    We zien je wel weer op school.
    groetjes,
    Gitte en uiteraard ook de kids
  4. Frank vd Oetelaar:
    3 oktober 2011
    Welkom thuis! Geweldig geblogd, leuk om te volgen!
  5. Carla:
    4 oktober 2011
    Ha die Peter,

Fijn dat je weer thuis bent. En wat was het leuk om je verhalen te kunnen volgen.
  6. Roald:
    4 oktober 2011
    Hey Peet,

Het was leuk om je verhalen te lezen en ik kan me voorstellen dat het, ondanks de fantastische ervaring, heerlijk is om weer thuis zijn. Ik zie je zaterdag!

Roald.
  7. Dennis:
    5 oktober 2011
    He Peter, mooi hoor al die verhalen! Meteen weer aan de slag deze week? Geniet nog even na van de mooie ervaringen! Tot zaterdag!

Dennis
  8. Suzan van Brussel:
    5 oktober 2011
    Hoi Peter,
    Welkom terug en bedankt voor je reisverslagen!
    Suzan van Brussel
  9. Fabian: